Cultura
stampa

Cjarte toponomastiche dal Comun di Gurize

La presentazion par vierzi la "Fieste de Patrie", ai 22 di Març par cure di Franco Finco

Parole chiave: carta toponomastica (1)
Cjarte toponomastiche dal Comun di Gurize

La Fieste de Patrie dal Friûl chest an e vignarà celebrade a Gurize. Mai moment al è plui oportun par celebrâ cheste zornade a Gurize: un moment par fevelâ di autonomiis locâls indulà che la stesse autonomie dal Gurizan e je metude in forsit. La Fieste si le fasarà domenie ai 7 di Avrîl e, tal prossim numar di "Friûl di Jevât", o fevelarìn di dut il program da la zornade e da lis manifestazions che a insioraran il program.
In spiete di chê zornade, la Societât Filologjiche Furlane e ufrìs a la citât e al Gurizan un gnûf imprest realizât inte suaze dai progjets inmaneâts dal Comun di Gurize cui fonts da la leç 482 dal 1999: la cjarte toponomastiche dal teritori dal Comun di Gurize, che e vignarà presentade ai 22 di Març di bande dal professôr Franco Finco, studiôs di toponomastiche ben cognossût.
In cheste cjarte si cjate une schirie di toponims par furlan (gurizan), sloven e ancje la indicazion storiche taliane: un mont che si vierç pe cognossince da la nestre citât. No dome nons di stradis e di placis, ma ancje di borcs e localitâts di dut il teritori dal Comun: dai Cai Eremits a misdì fintremai a la mont di Sant Valantin a nord, di Pubrida a soreli a mont a la mont dal Cjascjel a soreli jevât.
Al è duncje un imprest une vore util e interessant par fâ viodi cemût che i toponims storics a son stâts mudâts tal cors dal timp ancje par resons pulitichis. E propit chest al è il fat interessant di cheste cjarte: il progjet al è nassût propit par fâ viodi a ducj i Gurizans di vuê cemût che la citât e je cambiade dilunc dal Nûfcent, e dome cumò - ancje in gracie da lis normativis di tutele la toponomastiche storiche e lenghistiche - la citât e torne a doprâ i vecjos nons ancje par furlan e par sloven. Cheste cjarte di fat e je il risultât di un lavôr a plui mans: da lis indagjinis su la toponomastiche storiche di Gurize, cu la colaborazion da la Consulte comunâl slovene di Gurize, cul coordenament da la Societât Filologjiche Furlane.
E ancje la presentazion di cheste cjarte par vierzi lis manifestazions da la Fieste de Patrie e je significative: Gurize, dentri dal Friûl Vignesie Julie, e je une citât diferente indulà che di simpri si son feveladis dutis lis lenghis da la nestre regjon. E se cheste no je autonomie…

© Voce Isontina 2019 - Riproduzione riservata
Cjarte toponomastiche dal Comun di Gurize
  • Attualmente 0 su 5 Stelle.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Votazione: 0/5 (0 somma dei voti)

Grazie per il tuo voto!

Hai già votato per questa pagina, puoi votarla solo una volta!

Il tuo voto è cambiato, grazie mille!

Log in o crea un account per votare questa pagina.